duminică, noiembrie 11, 2007

Din Canadia - Excremente din putul gandirii - Episodul 5

Aloha si la mai mare!!!

Am stat eu si am scris despre viata de pe aici, si ei bine, vreau sa va sriu acum despre viata de acolo, din romana, vazuta de aici.

In primul rand, majoritatea oamenilor cu, care am vorbit, si care nu stiau mai nimic de romania, stiau un lucru clar, Budapesta e capitala romaniei. Am incercat in cel mai politicos mod posibil sa le spun ca nu e adevarat, si etc.. in fine, sper ca macar la capitolul imagine am lucrat si eu un pic.

Am plecat din romania cu un lucru imprimat in creier, cu o expresie aparent logica... am ramas in minte cu primele cuvinte ale unui bun prieten in momentul in care i-am zis ca plec in canada pentru 6 saptamani... si acum citez: " Pleci in canada... PROST ESTI DACA TE MAI INTORCI".
Bantuit de aceste cuvinte, stau si ma gandesc la cat de diferiti suntem noi, fata de cei de pe aici.

Romania din perspectiva celor ce au mai fost pe la noi.. well, o tara fost comunista, care a crescut, din puctul lor de vedere, foarte repede de la statutul de tara comunista la cel de tara europeana. Avem oameni buni in IT, avem oameni buni la suflet, si avem un trafic infernal. O privire superficiala asupra romaniei, acorda aceste calificative.

Un loc special il ocupa fetele din romania. Sunt foarte frumoase si multe la numar cu acest calificativ, dar eu romanas distrus cum sunt, stau si rad in mine, stiind ca " afara e vopsit gardu, inauntru'i leopardu".
Sunt destul de surprinsi de faptul ca in ciuda renumelui de tara saraca, si etc... totis au vazut in romania masini pe care nu le-au intalnit pe strazile din ottawa. Ceva e putred, si nu numai in danemarca.

Suntem ok ca oameni, suntem buni cu cei straini, suntem frumosi, suntem soferi foarte buni daca rezistam tensiunii din bucuresti. In acelasi timp se poate sa avem peisaje frumoase, locuri magnifice, il avem pe dracula si avem 4 anotimpuri. Cam asta e un rezumat de peste ocean a ceea ce inseamna romania.

Din punul de vedere al celor care nu au fost in romania.. ei bine, vechea poveste cu budapesta, clima e mai blanda, poate cu 2 anotimpuri. "Dar voi din it urmati cursuri speciale de limbi straine?". Suntem mai tarani, putin mai reci, suntem in spatele unei cortine... poate chiar de fier.. unde putina lume se lanseaza in speculatii.

Vazant toate acestea, citind si eu pe hoitnews si analizand evenimentele strict din prisma unor articole dintr-un ziar electronic, stau si ma gandesc ca poate reactia acelui bun prieten, mai sus mentionata, nu era deloc anormala. Si poate avea dreptate. Dar imi trece repede acest fior, si revi cu picioarele pe pamant.

Deci nu stim sa ne vindem,nu stim sa aratam ca exista si lucruri bune si locuri bune, si timpuri bune. Cu logistica stam la pamant, dar in ciuda acestui fapt... le dam clasa in IT. Ma pronunt in domeniul cu, care am tangenta... romanasii le cam dau clasa la IT. Si aici ma refer strict la canadieni, pentru ca majoritatea de aici, din it, sunt indieni, asiatici ( chinezi, japonezi, etc), englezi, scotieni,etc... si destul de putini canadieni, evident mai toti in functii de conducere.

Si in final gandul meu de aici, de departe... la jumatatea deplasarii: Nu am... pentru ca nu meritati!

Niciun comentariu: