luni, octombrie 29, 2007

Din canadia -La shoping- Episodul 4

Ziua buna

Ete dupa ce va povestii eu cam cum sta treaba cu munca, cu drumu si alte alea, sa va zica je care este cum sta treaba La shoping.

Pai aicilea in canada lucrurile stau cam asa. Preturile comparativ cu romania sunt un pic mai mici, dar daca da dracu si ai calcat in noroc, reduceri si alte alea, te scot aia cu fosta din magazin... tricouri 5 dolari, si nu dalea facute pe vapor... chestii un pic mai bune gen levis, puma, etc... eu nu am prins asa ceva inca, ca dovada ca acum sunt la munca si nu in magazin. Dar sa revenim, deci, pretul normal e mai mic ca in romania, dar cam mare fata de state.

Acesti mirifici oameni au ramas cu preturile de cand dolaru american era mai bun ca asta canadian, acu ca lucrurile stau invers, preturile sunt aceleasi.... un fel de marketing de tip romanesc. Eh, dar asta e.

Primu lucru care o sa il observi in magazine e ca produsele sunt diverse, cabinele sunt cam cat sufrageria mea, nu sunt dalea romanesti de nu poti sa intrii in ele daca ai geaca pe tine, si oamenii sunt foarte primitori. Intrii in magazin, te postezi in fata unui raft, si vie omu te saluta, te intreaba de sanatate , ce mai faci , cum o mai duci, etc. De pe rafturi poti sa iei ce vrei tu, cat vrei tu, te vede ommu cu ele in brate te invita la cabina, iti deschide usa, si incepi si probezi. Dupa ce termini, ce nu iti place, lasi in cabina sau pe o masuta in fata cabinei, nu trebuie sa le duci tu inapoi, pentru asta sunt ei platiti.

O mare supriza este pretu... niciodata nu o sa stii exact cat costa produsu, decat dupa ce il cumperi. Eu am patit asa: cumparat curea pe care sciea 29 dolari, dus la casa platit 22 dolari ( dumnezeu stie de ce), cumparat tricou pe care scria 22 dolari, dus la casa, plattit 27 dolari ( iarasi, nu am inteles), cumparat hanorac pe care scria 40 dolari, dus la casa, platit 32... hmm, ma gandesc ca e ceva random, sau dupa fata cumparatorului.. oricum, pretu corect il aflii cand iti da chitanta.

La marke-uri la fel sta treaba, orice ai cumpara, sunt sanse 90% sa aibe alt pret decat cel afisat, fie in plus fie in minus.. de ce? inca nu am rezolvat acest mister.. avem cateva idei, dar nu le facem publice ca sa nu ne facem de ras.

Acu 3 4 zile am intrat intr-un magazin de ceaiuri. Toate bune si frumoase, sa ne rupem si noi in figuri ca bem ceai cu lapte si etc. Si cum intraram noi asa plin de noi, stupefactie... aveai aia atatea ceaiuri, si atatea nume de ceaiuri, de nu credeam ca sunt in dex atatea cuvinte. Ne uitam ca papagalii unu la altu, si nu stiam ce dracu sa luam, si cum sa luam, ca erau ba varsat, ba la punga, ba la colet, ba la ... nici nu mai stiu ce. Astia sunt tarani rau, nu puteau sa aibe ca la noi, unu de zmeura, unu negru unu de fructe de padure si reclama mare afara hipermarket.
Resemnati am iesit si nu am mai dat pe acolo... bulangii.

Acum la sirop de artar ( :)) ). Si acolo la fel... caut eu ce caut in magazin, nu gasesc nimic, decat mii si mii de arome de tot soiu.. si o intreb si eu umil pe domsoara de la casa,: nu va suparati duduie, dar sirop de artar arveti.. ca sa vezi, ma duc in canada si intreb daca au sirop de artar.. hmm... smart. Oricum, zice da, ma ia dupa ea, ma duce intr-o alta parte a camerei unde ma aseaza in fata unui dulap mai mare ca mine.. plin cu sirop de artar, in toate formele, sticlele nuantele, concentratiile si ce mai vreti voi, din lume. Iau si eu primu care il gasesc, si plec repede ca imi era ca mai imi arata alt dulap si ma complexeaza complet.

Si in general cam asa e pe aici, daca intrii la cascaval... ai de la a la z in toate limbile. Pana si tipul de mucegai dupa branza e de mai multe feluri... al dracu, stricat tot stricat ramane, orice nume i-ai da. In fine... acolo nu ma bag.

Pai si cam atat la shoping.. ca incep sa ma repet... noapte buna romania!!!!.. I miss you! :)

Niciun comentariu: