marți, octombrie 23, 2007

Din canadia - Primele zile- Episodul 2

Ete ma trezii io Sunday ( adicatelea duminica) si observai ca e tare frumos afara.

Soare frumos, etc... si cu stupoare mai observai ca e ora 8 dimineata si orasu pustiu. Am iesit la plimbarica, impreuna cu imigrantul Alex ( asa are pe pasaport ) :))). Cautat pe harta downtown, aflat ca suntem in downtown, cautat mall, magazine si ceva de mancat, ca de 30 35 de ore eram doar pe mancare de avion ( care are gust naspa). Gasit mall si multe magazine de mancare la parter. Cam toate natiile, sushy la chinezi, thai ( dar era inchis) italian, new York-ez ( bine ca era inchis) etc. Am ales italian, lasagnia alex eu paste. 1-0 Alex.

Plimbat magazine, eram ca o dama ce descoperise parisul cu cardul gold in mana, nelimitat... dupa 30 de minute m-am ales cu o super curea ( a se rupsese ). In rest multe altele, dar cam scumpicele fata de ce auzisem eu.

Oricum, plecat spre locul ala mirific cu multe restaurante, piata si alte alea. gasit dupa ce am ocolit cam 1 ora. Acolo maica... raiu pe pamant.
Mancare peste tot, de toate modele si de toate felurile si la toate preturile. Daia sunt canadienii mai grasuti de fel, ca americanii asa. Gasit magazin de sirop artar ( prietenii stiu de ce), gasit vanzatoare super draguta, vb cu ea 10 minute, si cand domsoara a aflat ca nu vorbeste je franceza... a facut o declaratie la adresa mea... " tre jolie" nush cum se scrie, dar stiu ce inseamna.

Deci am facut prima victima :))).

Ok, trecand peste asta, o tara civilizata, frumoasa daca iti place sa traiesti bine, sa ai drepturi, sa ai masina si sa te culci pe la 10 seara. Toate pe aici se inchid in jur de 9, unele si mai devreme.

Multe veverite, multe masini dalea mari, stil americanesc, vapoate pe 4 roti, si multe autobuze. Si daca tot am adus aminte de autobuze sa va povestesc cam cum e cu ele.

In primu rand, toata lumea urca prin fata, chiar daca usile se dischid si la mijloc si in coada autobuzului. Toti arata soferului legitimatiile sau biletele, si nu exista controlori. Toti sunt corecti.. ce looseri. Acum , daca nu ai bilet , cumperi de la sofer, mai scump am aflat noi astazi, da cumperi. Vrei sa ii dai banii, stupefactie, nu ii primeste.. cu textul " i can't touch them, put in in the box"

Si in the box pui, chipurile exact cat e biletu, nimeni nu te verifica, toti sunt corecti ( ce looseri).
Dupa ce cumperi biletu ai face bine sa sari pe primu scaun pe care il intalnesti, pentru ca totii soferii de autobuz sunt fosti piloti F1 sau indi car, toti sunt schumacher. Si dupa ce supravietuiesti drumului, trebuie sa tragi de o sfoara galbena ca sa avertizezi soferu ca mai vrei sa si cobori, asta in cazul in care stii care e statia ta, pt ca majoritatea nu au nume, si nu exista info in autobuz ( cum avem noi... taranii).

In rest... somn de voie si cam atat, ca nu prea ai ce face dupa munca... doar daca vrei un bowling biliard sau club, desii vine cu avertismente. Tocmai imi spunea o blonduca acum 10 minute la tigara ( a doua victima :))) ) ca sunt multi cutitari prin downtown noaptea pe la 12. Si ca nu prea e bine sa mergi pe jos.. deci ori taxi ori masina.

Si inca ceva, astia sunt foarte uimiti de engleza vorbita de noi, si tot timpul insista ca sigur noi am facut " special courses"... desi am o engleza de lemn, si ma exprim cam greu.. dar nah, orice compliment e bine venit de la fetitele de pe aici.. care parca nu se mai termina.. toate au peste 1:80... si multe au ochii verzi... :D ce naspa.

In rest.. back to work...

Niciun comentariu: